mariannevanriet.reismee.nl

Waarom Fischergasse een Party House is en hoe de Polizei op bezoek komt... oja, en wat cultuur...

Nach Winzer Krems gegangen > IMMER GUT!

Aan het begin van de middag moesten Jessica en ik een Duitse toets doen: om te kijken wat je niveau is. Wij waren er heilig van overtuigd dat we Advanced waren en Jessica dacht nog half dat ze misschien wel naar Intermediate moest. Ik haar maar zeggen dat dat wel heel laag was, maar goed, we zien wel. We waren als één van de laatste bij die vrouw en toen ze zag dat we Nederlands waren had ze al meteen zoiets van: aaah das muß immer gut sein! De toets - die op zich niet erg moeilijk was - heb ik een beetje afgeraffeld, ik dacht mijn niveau toch wel te weten. Maar ze vond Advanced eigenlijk te laag voor ons en is determined ons volgende week bij haar terug te zien bij Higher Advanced - ik vat het maar op als een compliment! Wir sind so gut auf Deutsch!

Aan het einde van de middag dachten wij lekker relaxed wat wijn te kunnen proeven, maar helaas, niets was minder waar. We gingen een wandel tocht doen naar Winzer Krems! Geloof me: als je onverwacht een wandeltocht moet doen rond 5 uur (ETENSTIJD IN DIE NIEDERLÄNDE!) door het heuvelachtige Krems, ben je niet blij. We moesten een uur lopen en kregen daar een rondleiding door een wijnmakerij en mochten er ook wijn proeven (op een lege maag!!!) die erg tegen viel. Jessica was nogal van de kaart van alle wijn - hoe kan wijn zo ontzettend vies zijn!? Dus besloot ze maar een glas stuk te maken... Zucht... Jess: als je het niet lekker vindt, alsjeblieft, zeg dat dan gewoon. Maar goed,jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik na drie wijntjes op een lege maaghalf tipsy naar huis ging.

Wachau Vallay

De drukste dag van de week! Vrijdag! Bijna weekend! Dat betekend dat Gerben en Martin over twee weken al komen en Jessica en ik kunnen niet wachten. Maar vandaag moet ook leuk worden want we gaan naar Dürnstein en Melk (schijnt erg bekend te zijn). In Dürnstein hebben we groepsfoto's gemaakt, in Melk hebben we gestift (voor iedereen die weet wat het is... tja... ik kan het niet helpen) en een groepsfoto gemaakt en onderweg moesten we ook nog even stoppen om een groepsfoto te maken... wat een onzin! Als je één foto hebt, heb je het toch ook, maar goed, ik heb in één week ook al 120 foto's.

Polizei, Schluß machen... Nog één maal en ik krijg een boete... whoops... gaat mijn rep.

Deze avond zullen we zien of Fischergasse 10 echt een party house is want iedereen is uitgenodigd om langs te komen voor we uit gaan. Om een uur of 10, half 11 zit de Fischergasse vol met allemaal blije Spaanse lui die stampen, klappen en zingen (allemaal in het Spaans, dus Jessica en ik verstaan er niets van natuurlijk). Maar na 3 of 4 Amaretto, wat wijn en vrolijke muziek doen ook Jessica en ik volop mee. Het verbaasd mij dan ook eigenlijk niet dat opeens de polizei voor onze neus staat.

'Sie sind zu laut!'

Tja, daar was ik eerlijk gezegd al bang voor. Omdat de Spanjaarden geen Duits spreken en Jessica ook denkt dat ze het niet kan (wat dikke bullshit is want ze kan het beter dan ik) begin ik tegen de agenten in mijn beste Duits uit te leggen dat het nicht wieder passieren werden en dat het ons sehr viel leit tut! Hij noteert mijn naam en zegt dat als het nog een keer gebeurd we een boete krijgen van €120,-! Nu, dat wil ik niet. We kunnen het delen door zeker 10 personen, maar toch... Toen de politie weg was hebben Jessica en ik alles weer aan de Spanjaarden moeten uitleggen.

Vervolgens zijn we naar Und gegaan (een club waar we weer dezelfde politieagenten tegen kwamen) en daar ben ik tot 2.30 gebleven en toen trok ik het niet weer!!! Ik was kapot... maar het was wel erg gezellig.

Dit weekend maar rustig aan doen verder! Volgende week beginnen de lessen... ik ben benieuwd.

Reacties

Reacties

Martine

Heey liefjeeee

we zijn je sinds vandaag je aan het volgen
we wisten niet dat je dit had haha
zo te zien gaat het goed met je en kan je je weg wel vinden daar in het mooie Oostenrijk!
OOOHHHH ik mis het echt. De bergen die leuke huisjes .en die mooie Kasten van huizen. de kleine dorpjes die je met huivels en al moet beklimmen. oooh ik mis het!
nog een paar dagen en dan is je lief er weer.. dat lijkt me echt zo fijn ,in een ander land komt ie je gewoon even op zoeken. Neem voortaan van die mueslirepen mee in je tas voor als je nog zo'n wandeling heb..
of een wijn proeverij :P

suc6 maandag met de lessen die gaan beginnen.
we wachten op een nieuw verhaal

liefssss Martine en Peter

Tamara

STIFTEN:D Check in the box!

xxx

Tamara

haha, dat is natuurlijk Jack in the box! Maar dat maakt niet uit :D

Elise

Hahahahahahaha Marianne van Riet gelaagd door de POLITIE!!! Typisch! Nee hoor niet nederland waar Mar zich altijd semi braaf gedraagd, maar dat gebeurd in Oostenrijk waar ik niet bij ben en me niet de beuten kan lachen!!

Mar, doe da nog is als ik er ben!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!