mariannevanriet.reismee.nl

Hoe Fashionable Werken Kan Zijn En Hoe Je Heel Berlijn Kan Zien In Een Weekend

Elke ochtend gaat mijn wekker af en druk ik minimaal twee keer op snooze. Vervolgens sprint ik naar de douche, breng mijn haar in model en sta te twijfelen voor de kast. Zodra ik eindelijk een outfit bij elkaar heb geraapt ren ik naar de overvolle tram waar ik tussen de wachtende werkers van Berlijn wacht tot mijn halte komt. Daarna loop ik - zoals in de film - op mijn hakken met een koffie in mijn hand te haasten naar mijn werk waar iedereen al druk achter zijn computer aan het werk is om ervoor te zorgen dat het succesvolle fashion bedrijf waar ik voor wek nog succesvoller wordt.

Klinkt leuk? Tja, soms kan je het leuker maken dan het is.

In werkelijkheid loop ik elke ochtend richting de tram, balend dat ze hier geen normale koffie hebben. Ik heb gewoon een zitplek in een stinktram die mij veels te langzaam gaat. Als ik eindelijk kan uitstappen kom ik elke ochtend dezelfde mensen tegen:

  • Een 20-jarig meisje dat denkt dat ze het helemaal is en hard praat in haar mobiel;
  • Een 30-jarige bedrijfsnerd die in een pak loopt met een krant onder zijn arm;
  • Een 40-jarige zwerver met een hond die dezelfde sjaal om heeft als ik;
  • Een 50-jarige vrouw die denkt dat ze 30 is;
  • Een 60-jarige man die gewoon auto's staat te kijken;
  • Een 70-jarige man die 4x zo langzaam over het oversteken doet dan gisteren.

Vervolgens loop ik naar mijn werk waar nog niemand is, soms één of twee mensen en baal ik dat er nog geen koffie is. Mijn hakken draag ik nauwelijks want dat loopt voor geen meter en dat succesvolle fashion bedrijf heet gewoon Zalando, Het Bedrijf Waar Iedereen Gek Van Wordt Door De Reclame!

Anyway... it's work... this is what I do every day.

Berlin In 1 Day

Van het weekend was Gerben hier en we hebben een tour door Berlijn gemaakt. Dit is wat we gezien hebben:

Een protestactie bij Unter den Linden waar we een donut hebben gegeten en koffie gedronken. De famous winkel straat stelt eigenlijk helemaal niets voor...

De Berlijnse muur mag je niet missen als je aan sight seeing gaat doen in Berlijn. Hij is nog best lang en af en toe kom je nog stukjes tegen.

Tja, wat zal ik zeggen... deze moet ook op de foto.

Ook al weet Gerben het nog niet, na het Sisi Schloss wordt dit ook een huisje van ons. Kent iemand een goede binnenhuisarchitecte?

3 famous buildings, 3 beautiful pictures...

Reacties

Reacties

Xandra

He lieve Marianne,

Wat heb jij tegen vrouwen van 50 die denken dat ze 30 zijn. Dat voelt heel goed hoor wist je dat.
En kom je ook een vrouw tegen van 23 die stage loopt bij de grootste internetwinkel in schoenen die elke dag tig keer dezelfde reclame uitzend met 1 gillende vrouw en 2 gillende mannen.
Liefs

Roxx

Ik weet wel een goeie binnenhuisarchitecte! Christine Bloemendal, AKA het monster van huize Bloemendal!!

Marlies

Ik heb spontaan medelijden met je, maar denk maar zo: je hebt iig geen bitch-boss-from-hell à la the devil wears prada ;)

Suc6 daar in Berlijn!

Je suis jalouse de toi ;)

Liefs uit België

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!