mariannevanriet.reismee.nl

Woonsituatie Is Met Kinderen, Koken Met Fransen & Sinterklaas In Oostenrijk

PROFIEL

Naam Lady Marianna

Woonplaats Krems an den Schnee

Woonsituatie met kinderen

Bezigheden mopperen; troep van de kids opruimen...

1 land waar ik op dit moment woon: Oostenrijk

2 keer verhuisd in 2010

4 nationaliteiten in mijn huis (Frans, Italiaans, Nederlands & Spaans)

5 nieuwe buitenlandse steden bezocht (Krems an der Donau,Salzburg, Wenen, Bratislava & Nürnberg)

7 talen die ik hier hoor

9 aantal vliegvelden gezien aan het eind van 2010 (Amsterdam schiphol;Moskou;Beijing; Chongqing;Wenen;Bratislava; Zurich; Charleroi;Düsseldorf)

10 landen 'bezocht' in 2010 (Nederland; België; Frankrijk; Engeland; Rusland; China; Duitsland; Slowakije (deze is illegaal); Oostenrijk; Zwitserland)

15 keer opgestegen en geland met een vliegtuig eind 2010

.

No, I don't think my life is boring anymore! Ik ben in mijn hele leven 17x met een vliegtuig opgestegen en geland, maar daarvan zijn er 15x van dit jaar (inclusief de vluchten die nog komen deze maand). Ik hoor hier in Oostenrijk 7 verschillende talen en probeer van elke taal wat mee te pakken! Vermoeiend? Ja! Leerzaam? Absoluut!

Er gebeurd een heleboel hier, ook al lijkt het af en toe saai! Er blijft veel te vertellen!

Pizzafriday

De vrijdag hebben wij pizza's gemaakt bij Henna. Wij hebben alle groente meegenomen die we konden vinden, hebben het voorgesneden en we kwamen met wel 1000 gram groente aanzetten. Ik denk dat wij nu officieel bekend staan als de Vegetable Girls want iedereen bestrooide zijn/haar pizza (Henna had de bodems gemaakt) met kilo's kaas en halve dode beesten! Her zag er best lekker uit maar qua calorieën hebben wij toch wel het minst! Wij hadden alleen groene en wat kaas... maar hij was verukkelijk!

Die met groente is van ons!

Krems an den Schnee

Ons mooie stadje is de afgelopen week bedekt in een witte laag poedersneeuw wat een mooi uitzicht geeft maar desalniettemin levensgevaarlijk is! Onze trap is verschrikkelijk glad en zo zijn de stoepen hier in Krems. Toen Jessica en ik op zaterdag naar de Lidl wilde gaan moesten we eerst de auto ontsneeuwen! Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. De auto zat bedekt onder 15 á 20 cm sneeuw en doen ik halverwege het ontsneeuwen was (een primeur voor mij... ik heb voor het eerst in mijn leven ruiten gekrabt!!!) zag ik eruit als een sneeuwvrouw.

Gepocheerde ei om 10 uur en gekke dansjes met leuke Duitsers

Onze Fransman, Thomas, ging zaterdag gepocheerde eieren maken! Ik had speciaal mijn Vrije-Kip-Dus-Soort-Van-Biologisch-Ei meegenomen en Thomas heeft braaf de spekjes uit mijn sla gelaten! Maar in plaats van een uur koken kostte het hem 3 uur koken en om 10 uur zaten we eindelijk aan tafel! Niet dat het veel heeft uitgemaakt want we hebben ons kostelijk vermaakt met Cécile en haar Duitse huisgenootje. We hebben alle foute dansjes (mijn favoriet: de macarena, de vogeltjes dans, één of ander vliegerlied, de kabouterdans, De Sex on the Beach Dans en Britney Spears) gedaan in de woonkamer - en natuurlijk zijn er filmpjes gemaakt!

Het diner was fantastisch en de conversaties ook! Domenica - Cécile haar huisgenootje - is niet alleen heel slim, maar ook nog heel grappig en ik kon het erg goed met haar vinden! We hebben gediscussieerd over de Engelse taal, gepraat over het geloof en Sinterklaas in Oostenrijk vs Nederland!

Als toetje hebben Jessica en ik yoghurt met appel, rozijntjes en kaneel gemaakt - een daverend succes. Daarnaast konden ze pepernoten, taaitaaipoppen en stukjes ontbijtkoeken laten proeven. Natuurlijk kon de glühwein ook niet ontbreken en ondanks het feit dat ik mijn glas niet helemaal op kon drinken - ik ben namelijk het haar van Henna en Domenica gaan doen... tja... vrouwen - heb ik er heerlijk van genoten.

Van l naar r: Leo, Mercedes. Luca, Merisa, Cécile, Henna, Thomas, Ik, Domenica

's Avonds zijn we naar Müllner geweest en daar heb ik de Oostenrijkse Kaiserspritzer gedronken - verschrikkelijk lekker... ik word spontaan alcoholverslaafde!

Sinterklaas in Oostenrijk

Ik mis heel veel de laatste paar maanden, maar iets wat ik toch wel erg jammer vind is dat ik Sinterklaas mis. Ik heb Sinterklaas in het klein gevierd bij Gerben thuis en ik heb wat cadeautjes van mijn Moeder/Sinterklaas gehad en die mocht ik gisteren uitpakken... maar het is niet hetzelfde. Ik mis mijn enthousiaste vader die vrolijk nog een langspeelplaat (onze favoriet) met Sinterklaasliedjes op zet en mijn moeder die chocolademelk maakt. Daarna het gebonk op de deur en een hand die pepernoten in de kamer gooit! Maar goed, we moesten er nu wat anders van maken.

Helaas kreeg ik die ochtend vervelend bericht. Mijn lieve tante was 4 december overleden! Dit betekend dat ik deze week weer een begrafenis heb.

Seht auf und erhebt eure Häupter, weil sich eure Erlösung naht! Lukas 21, 28

Jess en ik zijn 's ochtends naar de kerk gegaan. Het was een fijne dienst, maar er was avondmaal en een doop (primeuren voor Jessica) maar het was een erg fijne dienst. Ik wil even zeggen dat de vrouwelijke predikante ontzettend lief is! Aan het eind van de dienst staat ze bij de uitgang en geeft ze iedereen een hand. Vervolgens zegt ze vaak nog wat liefs - vooral tegen de oudere mensen - en ze lijkt elke keer blij te zijn als ze je ziet. We blijven ook terugkomen naar deze kerk want ondanks dat Jessica niet 'kerkelijk' is, vindt ze het er wel fijn - jaja... ik kan ook goede invloed hebben op mensen! De predikante kijkt niet geïrriteerd als mensen te laat komen, ze kijkt niet boos als iemand opstaat en wegloopt. Haar preken zijn duidelijk, verstaanbaar en gewoon goed! Ze staat elke zondag voor een gemeente van nog geen 30 man te preken maar ze is één van de beste predikanten ooit! Als ik een Oscar mag geven voor de Beste Predikante zou niet The Famous Dick Westerkamp die krijgen, maar deze lieve vrouw.

I found the perfect friend: one who wants to do weird faces with me!!!

Home Alone 1: Een Horrorfilm Eerste Klas!

Omdat het 5 december was, wilde Jessica en ik een echte Sinterklaas- of Kerst film kijken. Het eerste wat mij naar binnen schoot was HOME ALONE! Wij dachten: met dat jongetje kunnen we ons wel inleven! Nou... ik heb nooit geweten dat het zo'n horrorfilm was. Die familie was niet lief voor Kevin, de inbrekers worden gemarteld alsof het een Saw film is (voor iedereen die Saw niet kent: geeft niet, niet boeiend... en is een soort afslachtingsfilm maar dan van mensen).

's Avonds hebben we een rustige avond gehad. Ik heb wat cadeautjes uitgepakt die ik van de Sint heb gekregen bij het avondeten en daarna heb ik met een hele lieve knappe jongen op skype zitten kletsen!

Reacties

Reacties

Marianne

Geweldig dat je het naar je zin hebt daar. Ook gecondoleerd met het verlies van je tante. Sterkte!

Liefs

Marlies

Marianne = Marlies. Geen idee hoe daar op eens jou naam komt te staan, maar goed bij deze ;)

Rolfje (..)

Heee Mary! Haha, mooi verhaal weer (ook van Jessica trouwens). Ik lag dubbel om je omschrijving van Home Alone; eng? Dat mag de bedoeling niet zijn van een kinder-kerst-film. Ook gecondoleerd met je tante! Slecht nieuws idd, helemaal voor de 2e keer en als je in het buitenland zit (lijkt me). Verder hoop ik dat daar alles goed gaat; wanneer zijn jullie klaar daar? Ik ga zo met Els 3 dagen naar Santiago de Compostela! En ben met Kerst en Oud en nieuw terug. Dan nog tot half februari toetsen maken en klaar! X vanuit León

Tamara

Ik vind de home alone films ook echt bagger films. Ik snap niet wat mensen er kersterig aan vinden, maar het is misschien omdat wij er niet mee 'opgegroeid' zijn...

bis morgen!
xx

Werner

Ik kan me eigenlijk niet herrinneren dat ik op skkype ben geweest...

Werner

Ik bedoel natuurlijk herinneren, met één r aan het begin. Ik schaam mij diep!

Werner

En skype met één k xD

Tamara

dat je je nog durft te vertonen:P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!