mariannevanriet.reismee.nl

Waarom Laatste Lootjes Het Zwaarst Wegen, Fischergasse Langzaam Bezwijkt Onder De Schimmel En De Dikke Van Dale Uitgebreid Moet Worden

Als je in een huis met nog 5 anderen woont, kan het zijn dat mensen per ongeluk je eten pakt! Het kan ook zijn dat er iemand is die te lui is om zelf boodschappen te doen en je eten gewoon opeet!!! Als je in een huis met nog 5 anderen woont, kan het zijn dat niet iedereen evenveel waarde hecht aan een schoon huis! Het kan ook zijn dat iemand te lui is om überhaupt zijn bord af te wassen!!! Als je in een huis met nog 5 anderen woont, kan het zijn dat er iemand is die persoonlijke hygiëne niet zo nauw neemt! Het kan ook zijn dat iemand gewoon ronduit STINKT!

Onze terugreis na 3 heerlijke weken in Nederland, was best lang - en hij begon ook ontzettend vroeg - en we wisten niet wat we moesten verwachten. Zou ons huis schoon zijn? Zou het een troep zijn? Hoe erg? We wisten het niet. Maar we wisten wel dat we geen zin hadden om terug te gaan!

Het huis was minder smerig dan ik verwacht had - wat niet betekend dat het schoon was, ik had gewoon verwacht dat er smerige borden en pannen tot aan het plafond stonden - en iedereen was gelukkig weg. Jessica en ik konden rustig lunchen en daarna rustig onze spullen uitpakken. Uiteindelijk kwam één voor één onze huisgenoten weer terug van school en na iedereen een gelukkig nieuw jaar gewenst te hebben, zijn we gaan slapen.

De eerste week terug was niet zo heel erg fijn. In verband met tentamens heb ik een hele week nauwelijks geslapen, had geen motivatie om te studeren en wilde eigenlijk het liefste meteen weer terug... maar dat kan niet. We zitten nu in onze laatste week en die is nog veel erger! We hebben helemaal niets te doen, dan behalve leren en wachten voor onze laatste tentamen. Maar goed, we maken het nog even leuk. We gaan donderdag chinezen, zaterdag hebben we een Goodbye Dinner voor wat vrienden hier en zondag hebben we een Goodbye Dinner met de huisgenootjes.

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste blog zijn van hier in Oostenrijk, maar ik ga hierna naar Berlijn voor mijn stage, dus wie weet voel ik daar ook inspiratie om te vertellen wat ik daar doe. Mijn stage is bij Zalando - voor de mensen die dat niet kennen, dat is een soort Wehkamp - dus ik ben de hele dag bezig tussen de schoenen en kleding... daar heb ik natuurlijk erg veel zin in. Misschien dat ik daar zelfs nog Duits leer ook!!! Hier heb ik alleen maar andere talen geleerd, een korte samenvatting:

Foreign Sentences One REALLY Needs!

Frans

  • Ik houd van je Je t'aime mon amour
  • Ik ben verdwaald Je suis perdue

Italiaans

  • Ik houd van je. Ti amo.
  • Met jou wil ik wel een beschuitje eten.Voglio fare colazione con te.
  • You are good like a camels ass.Come il culo del cammello.
  • Je ogen zijn stralender dan de sterren.I tuoi occhi brillano piú delle stele del firmament.
  • Ik wil je nooit meer kwijt.Non voglio perderti mai.
  • Ik ben helemaal gek van jou.Ti amo alla follia.
  • Ik mis je verschrikkelijk.Mi manchi tanto.

Finnish

  • HalloHei
  • Hoe gaat het?Kuinka voit?
  • LiefjeKultaseni
  • Ik houd van jou. Minä rakastan sinua.
  • Mijn naam is...Minun nimeni on...
  • Ik heet...Minä olen...
  • Ik mis je heel erg.Minä kaipaan sinua todella pljon.
  • Goedenacht.Hyvää yötä.
  • Slaap zacht.Kauniita unia.
  • Goedemorgen.Hyvää hyomenta.

Dit heb ik geleerd in andere talen. Erg nuttig natuurlijk... voor het geval ik mij wil voorstellen in Finland, of verdwaald ben in Frankrijk of in Italië ben en iemand wil vergelijken met de kont van een kameel...

Een tijdverdrijf in Oostenrijk was voor Jess en mij het verzinnen van nieuwe woorden waar wij van denken: DAT moet ook in de dikke Van Dale terecht komen.

Het Jessica & Marianne Woordenboek!

  • Stau Kreator: een doodgewone man, vermomd als vrachtwagenchauffeur die midden op de snelweg stopt, een paar rondjes loopt en zo een Stau creëert. (Een variatie is de Zug Stau Kreator dit is een trein die 6x voorbij komt en je 5 tot 10 minuten moet wachten voor je het spoor over mag.)
  • Clean Freaks: scheldwoord voor nette Nederlanders.
  • Mañana, mañana, mañana: dit zeg je over iets waar je geen zin in hebt en beloofd te doen maar waar je eigenlijk al van weet dat je het toch nooit doet.
  • Fischergasse 10: synoniem voor Party House.
  • Taxi Oorlog: als je met te veel mensen op te weinig taxi's moet wachten en mensen rennen als ze er één zien.
  • Wolfje: bijnaam voor Elena omdat ze een Wolf in Schapenvacht is. Kan ook gebruikt worden door iemand die meeloopt, zichzelf anders voordoet of liegt waar je bij staat.
  • Bauer: bijnaam voor Francesco (als in Frans... Frans Bauer...).
  • CAB: staat voor Cute Austrian Boy
  • IKEA uitverkoop: mensen die enthousiast op hun doel rennen.
  • Lady Gaga/Marianna: bijnaam voor Marianne.
  • Nur-Für-Frauen-Parkplätze: parkeerplek waar alleen vrouwen mogen parkeren.
  • Misteekie: een fout die onze docent Spaans vaak maakt.
  • MUD: een vrouw die te veel make-up op heeft > Make Up Doos.
  • BIK: Buitenlander In Kwestie
  • CGGer: dit is een Cute Gay Guy.
  • Is: Irritante Spanjaard
  • Tovenaar: bijnaam voor Thomas
  • Captain: Jessica
  • Soldiers: Jessica haar onderdanen (wij dus)

Verder nog een korte samenvatting van wat wij geleerd hebben in Oostenrijk:

  • Ga niet samenwonen met Spanjaarden, dit is niet goed voor je nachtrust!
  • Ga vooral om met Finnen, die maken de heerlijkste toetjes (geen aanrader als je aan de lijn bent btw).
  • Italianen hebben een zwak voor blonde meisjes met een wat grotere voorkant in een zwart jurkje.
  • Om bruin te worden hoef je niet naar Zuid Spanje, de zonnebank is ook goed genoeg.
  • Erasmusstudenten kunnen niet met mate drinken... alleen met hele grote maten.

Dit was Mijn Leven In Oostenrijk In Een Notedop. Ik hoop dat de trouwe lezers van mijn blog het leuk vonden om over mijn o zo boeiende leven te lezen. Misschien schrijf ik over een paar weekjes weer maar dan over kleding en schoenen en Berlijn.

Reacties

Reacties

Marlies

Time flies while you're having fun! Ben benieuwd naar je stage verhalen! Geniet nog even van de laatste daagjes Österreich (dacht dat je het zo moest schrijven) en suc6 met de laatste loodjes.

Liefs Marlies

Femke

Naast al je leuke verhalen deze maanden ben ik nu ook nog wat opgestoken.
Succes met de tentamens. Hier gaan de tentames zwaar k*t. Valt echt dik tegen. * Andermans leed troost.

Succes straks in Berlijn, ik ben benieuwd met wat voor een garderobe ik je in September elke dag in de klas aantref. Zet hem op!

Minä kaipaan sinua todella pljon!

Anniek

Hey nichtje!

Succes nog even met de laatste loodjes..

En hopelijk heb je in Berlijn ook weer inspiratie om te schrijven!
Zalando is leuk :D
Have fun!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!