mariannevanriet.reismee.nl

Ohne Arbeit wär das Leben öde

Berlijn is een geweldig interessante stad! Er gebeurd altijd een hele hoop en vervelen doe eigenlijk alleen als je er zelf voor kiest! Musea, parken, tentoonstellingen, feestjes, bars en... trams... je maakt de meest leuke dingen mee in de tram. Als je oplet! Meestal zit ik een beetje naar buiten te staren... verdwaald in een niet bestaande plek. Maar van de week stapte er een vrouw met een veel te grote babywagen de tram in. Ze had ook een veel te grote neus en te dikke kuiten, maar dat doet er niet toe. Na eem tijdje begon uit de babywagen een jengelend geluid te komen en Grote Neus pakte haar uit de wagen. Het was de meest lieve baby ooit. Grote blauwe ogen, een roze huisje en een schattig wit mutsje. Zelfs mijn kindje kan er niet zo lief uit zien (nee, ik ben niet zwanger... die opgezette buik komt door het witte brood hier, het is echt verschrikkelijk... elke keer na de lunch zit ik in elkaar gedoken)!

Anyway... liefdevol keek ik het kleine hummeltje aan en ik kreeg zo´n Ikke Ook Hebbe gevoel. De moeder keek af en toe trots om zich heen (show off!!!) en probeerde het kleintje stil te houden. Op een gegeven moment lukte dit niet meer zo goed en zette het o zo lieve dropje het op een gillen! Niet normaal... die dove vrouw voorin de tram hoorde hem nog. En wat doet die vrouw? Die gaat borstvoeding geven!!! Nu vraag ik je... hoe onbeschofd... hoe vervelend... nu kan ik namelijk niet meer onbeschaamd naar dat lieve kindje van d´r kijken want... nou... je snapt hem.

Goed, verder heeft de tram nog meer boeiende mensen! Omdat ik altijd op hetzelfde tijdstip ga zie je veel dezelfde mensen en het leuke is dat je bij elke persoon al zo veel kan vertellen! Ik althans. Ik vind vooral oude mensen fantastisch. De meeste wonen al hun hele leven in Oost Berlijn en het idee dat ze er woonde toen de muur er nog stond is fascinerend! 25 jaar geleden had ik nooit kunnen wonen waar ik nu woon en het is een prachtige wijk!

Sag mal - Du hast doch grade nichts zu tun
Erklär mir Arbeit -
Arbeit? Ja.
Arbeit mein Freund
- Das wird Arbeit


Mijn werk is ietwat een teleurstelling. Ik mag niet eens in details treden over mijn werkzaamheden want niet alles is even geoorloofd!!! Wat ik tegenwoordig doe is:

  • Onsite optimization
  • Link building
  • Marktonderzoek België
  • Press release

Woooooh! Klinkt super als je het zo leest! Iedereen denkt nu: Marianne leert veel!!! Nou, valt vies tegen... Onsite optimization is eigenlijk teksten van de Duitse Zalando website plukken, in GoogleTranslate gooien en hier een samenlopend verhaal van maken! Booooring... als je dit voor meer dan 100 teksten hebt gedaan! Link building is niets meer en niets minder dan Google afstruinen voor websites die wij kunnen benaderen! Geloof me... er is geen Nederlandse website die te maken heeft met fashion, make-up, biologische prut, vrouwen, mannen, muziek, reizen en daten die ik NIET gezien heb! Marktonderzoek België is nog het leust. Maar ik loop in 5 uur al 3 weken voorop mijn planning!!! Dus daar hoef ik ook niet veel tijd voor in te plannen! Speedy Marianne dus!

Vanaf deze week mag ik de PR voor Bloggers doen. Dat is een stukje schrijven over trends en dit in een nieuwsbrief vorm naar bloggers sturen! Veel leuker dus! Desalniettemin bestaat dit ook veel uit vertalen, maar ik mag iig een beetje creabea zijn.

Wir singen:
Ohne Arbeit wär das Leben öde
Also sin
g ich müde meine kleine Ode
An die Arbeit

Verder vind ik werken helemaal niet zo´n probleem. Ja je staat standaard op dezelfde tijd op, bent pas om half 8 thuis met schouder-, pols-, rug- en buikpijn!!! Maar dit alles wordt verzacht door de 40% korting die ik bij mijn stage heb!!! Die heb ik natuurlijk al verschrikkelijk misbruikt afgelopen maand met 2 paar nieuwe schoenen (nee ik had nog niet genoeg schoenen), 2 broeken (een investering!), een tas en biologische shampoo en conditioner (hoe goed voor het milieu ben ik).

Volgende maand ga ik voor een jurkje en truitjes, want die heb ik echt nodig (en dat meen ik). Verder ga ik nog planningen maken voor wat ik nog wil zien in Berlijn, want de stad Berlijn is fantastisch! Elke vrijdag gaan we met Zalando ergens uit eten en ik ken alle goede restaurants van de wijk Prenzlauer Berg!

Goed, ik heb eigenlijk helemaal niet zo veel te vertellen, want er gebeurd niet zo veel dat leuk is om aan andere door te vertellen... ik werk voornamelijk! Ik word een echte workaholic... mijn baas heeft mij een planning gegeven van 49 uur!!!! Maar met een Mariannetempo is dit max 30 uur werk!

Tot snel lieve mensen...

Reacties

Reacties

Femke

Wat dacht, ik hou tijd over.. typ even een verhaal op mn bloq. :)
Goed te horen dat je van de stad Berlijn geniet!
Wel jammer dat je het werk inhoudelijk niet helemaal in de smaak valt. Maar jij slaat je er wel doorheen. Nog maar een paar maanden. ;) An die Arbeit!
x

Marlies

Weer een geweldig verhaal Marianne! Toch wel tof dat je in zo'n boeiende stad woont. Ik zie je al helemaal voor me terwijl je in de tram zit op weg naar je stage.

Ik ben nog steeds jaloers op het feit dat je bij een modebedrijf werkt. Veertig procent korting is toch echt wel ge-wel-dig. Ik zit namelijk elke dag tussen de schoonmaakmiddelen en de innerlijke domestic godess in mij moet nog geïnspireerd worden.

Als je hulp nodig hebt met je Belgische marktonderzoek stuur je maar een mailtje! Al weet ik zeker dat het helemaal goed gaat komen. Je Frans is iig beter dan mijn Duits, ik weet niet eens wat "Wat Een Drama" in het Duits betekent hahahaha.

Veel succes met de komende paar maanden! Ik zie je in de eerste week van mei! (Ik heb officieel nog geen vrij maar heb plechtig beloof dat ik het mijn stagebegeleider zwaar lastig ga maken als hij me geen vrij geeft^^.)

Liefs Marlies

Elles van Dijk

Beste marianne,

Eindelijk heb ik iemand kunnen vinden die stage heeft gelopen bij Zalando in Berlijn! Je zal wel denken wie is dit:P Maar ik ben Elles van Dijk en ik ben druk op zoek naar een stage in Berlijn voor mijn opleiding International Business and Languages en het leek me erg leuk om op stage te gaan bij Zalando. Ik vindt het toch wel eng omdat je geen idee hebt hoe het is om bij Zalando te werken heb ik veel aan je blog!

Ik heb alleen nog wat vragen en ik zou 't super vinden als je deze zou kunnen beantwoorden!

- Waar moet je echt rekening mee houden als je binnen Zalando gaat stage lopen (of andere Duitse bedrijven)
- Wat viel je tegen binnen zalando en wat vond je echt heel leuk
- Heeft Zalando erge hoge verwachtingen tav der Deutschkenntnisse haha
- Wat is de stagevergoeding bij Zalando?
- Er zijn verschillende stageplaatsen die Zalando aan biedt, welke is het meest interessant voor iemand die Marketing studeert: MARKETING INTELLIGENCE INTERNSHIP of PRAKTIKUM IM BEREICH ONLINE MARKETING / SEO - TEAM NIEDERLANDE?
- Is het uiteindelijk geweest wat je had verwacht?
- Welke andere bedrijven zou je mij kunnen adviseren waar misschien andere mensen hebben stage gelopen in Berlijn!
- Hoe heb je een appartement/studio/kamer kunnen vinden en hoeveel kost een onderkomen ongeveer in Berlijn?
Oke, hele rits vragen maar ik zou het super vinden als je ze zou willen beantwoorden! Mijn emailadres is: ellesvdijk@gmail.com

groetjes,
Elles van Dijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!