mariannevanriet.reismee.nl

Hoe Jessica En Ik Veranderen In Danseressen En Nürnbergse Vrouwen Niet Kunnen Autorijden!

8.245 woorden ver in 17 pagina's en10blogs geschreven over de 40 dagen, 6 weken en dus 1,5 maand dat ik hier door heb gebracht. Het lijkt al veel langer geleden dat Jessica en ik in de auto stapte om richting Oostenrijk te gaan. Nog ca 96 dagen eer ik terug ga wat inhoud: nog 13,8 weken, 3 maanden en heel wat blogs en woorden te gaan!

Komm schon, alter, ist doch noch nicht so spät, lass uns noch ein bisschen tanzen
Op maandag was het zover: Jess en ik gaan naar de dansles. Het is zo heerlijk om na al die jaren weer te kunnen zeggen: Ik ga naar dansles! En we hadden er beide erg veel zin in. Met een plattegrond en onze sportkleding (voor zover we die hadden) zijn we op pad gegaan. We kwamen uiteindelijk bij de juiste straat en nummer maar er was nog helemaal niemand. Na 5 minuten wachten kwamen er gelukkig nog wat mensen en net voor 6 uur kwam onze docente. Ze is lang, slank, heeft weinig haar en ze ziet eruit alsof ze aan de coke zit... maar goed... misschien is ze wel heel aardig.

De dansles zelf was even wennen maar erg leuk. We hebben les in een stinkzaal en de docente slaat af en toe op iemand haar kont... maar... we leren een dans op Rude Boy van Rihanna... dus ik klaag niet!

Stadt dieser Woche: Nürnberg

Dit weekend heb ik samen met Gerben de stad Nürnberg bezocht. Was het gezellig? Jah! Was het boeiend? Neej! De stand Nürnberg ziet er mooi uit, maar het weer was druilerig, alles was zoeken en de stad zelf hoef ik niet nog een keer op te zoeken. Toen ik aankwam op het station was het een nachtmerrie! Ik kon niets vinden, het was verschrikkelijk groot en om een paniek aanval te voorkomen (niemand wil een 22-jarige zien huilen natuurlijk) ben ik maar met de taxi naar het hotel gegaan. Daar aangekomen moest ik lang wachten tot Gerben uiteindelijk kwam, maar gelukkig had ik mijn boek mee: Het Verloren Symbool van Dan Brown. Deze heb ik eindelijk lekker kunnen uitlezen en om 1 uur was het dan ook schluß! En toen stond Gerben voor mijn neus.

De zaterdag hebben we voornamelijk koffie gedronken, gebakjes gegeten (niet echt Sonja-proof, maar ik had dan ook een SAS-weekend) en 's avonds hebben we bij de Indiër gegeten: erg lekker, bediening was bagger! Ik bestelde als voorgerecht de Lobster-soup, maar die hadden ze niet meer. Dit betekende dat ik wat nieuws moest bedenken en ja... dat duurt even. Maar, zo zeiden ze mij: ik moest wel opschieten!!! Hoe vriendelijk kan je het hebben!

Het nagerecht ging ook niet wie vereinbahrt want ik had een Karamel Achtig IJs gekozen en Gerben een Banana Split (zo iets). Maar we kregen Vanille en Chocolade IJs. 'Het spijt ons, maar we hebben geen ander ijs meer!' ZEG DAT DAN!!! Schuiven ze mij gewoon chocolade ijs voor en iedereen weet dat ik géén chocolade ijs lust! Gelukkig was de vanille ijs heerlijk.

Nur für Frauen!

Iedereen weet dat de beste vrouwelijke autobestuursters in Nederland wonen (ik heb geen rijbewijs, dus ik kan nergens op aangekeken worden). In Nürnberg wonen blijkbaar de slechtste vrouwelijke autobestuursters! Ze zijn daar blijkbaar zo verschrikkelijk slecht dat ze zelfs parkeerplekken Nur Für Frauen hebben! Vertoornd, ontzet, teleurgesteld deed ik mijn beklag bij Gerben die - ongetwijfeld het van binnen bescheurend - rustig naar mij luisterde. Ik begreep werkelijk waar niet, waarom! Plotseling gebeurde er iets, waardoor mijn mening begon te veranderen! Er was een Nürnbergse aan het stuur. Ik zal niet in detail treden - daar ik niet wil klagen over de tekortkomingen van mijn sexe - maar laten we aannemen, dat de Nur-Für-Frauen-Parkplätze in Nürnberg een must zijn!

Vanavond gaan Jessica en ik weer weiter tanzen en deze week weer lekker tegemoet. Morgen hebben we onze eerste tentamen, dus ik ben erg benieuwd.

Feitjes van de Week:

- Ik ben vrijwel nooit ziek, nu ik eenmaal in Oostenrijk zit heb ik niet alleen last van pfeiffer maar ook nog van een blaasontsteking!

- Oostenrijkse dokters zijn erg leuk, ze vragen je van alles en nog wat en zoeken je woonplaats op, via Google!

- Ik ben erachter gekomen dat ik geen uitgaanstype ben! Laat mij maar lekker op de bank een filmpje kijken.

- Volgens de Italianen en Fransen klinkt het Nederlands alsof we boos zijn.

- Engels met een Duits accent is een andere taal. Zo zijn woman hier wuman; youth = use; think = sink; en mistakes worden als mistékies uitgesproken!

- Ik vlieg 29 november voor een week naar Nederland en 21 december vlieg ik weer voor 3 hele weken naar die Niederlande!

Ik heb tevens een stukje geplaatst wat ik voor Duits geschreven heb! Voor als iemand zich verveelt! Het gaat over de Nederlandse taal!

Reacties

Reacties

Roxx

Dus, week 48 sushi en week 51, 52 en 1 ook :D!

Tamara

Chocolade ijs vind ik inderdaad ook niet al te geweldig! Je had moeten vragen of ze ben en jerry's cookie dough hadden! Maar dat hebben ze vrijwel nooit in restaurants:( Wat is in oostenrijk de prijs voor een pint cookie dough? Ik doe namelijk prijsvergelijkingen van de ben en jerry's cookie dough, om te kijken in welk land ik later ga wonen.

Is Gerben nou al 2x bij je langsgeweest? Of zit ik nou scheef te lezen...

Bij ons doet het internet het weer eens bagger, net was het zo slecht dat Joel maar naar de universiteit is gegaan om iets te versturen. Unbelievable. En daar betaal je voor! Weet je die spanjaarden nog een beetje in toom te houden of willen ze je nog steeds elke avond meehebben? En wat voor tentamen heb je??

xxx

Werner

Als ik je verhalen zo lees, krijg ik hetzelfde gevoel als bij die studenten als in Amerikaanse studenten in films. Like: ''Oooh ik wou dat ik daar ook bij kon zijn!''

Maareh, is Gerben daar nou heel lang of idd (zoals mijn jongste doch oudere zusje reeds suggereert) voor de zweite Mal?

Btw Tamara, bij Yakimono hebben we B&J Koekie Deeg:D

Werner

En oh ja... weet iemand een manier om minder zin in bier te hebben? Ik word dik :S

Marianne

Dat is de tweede keer dat Gerben langs is gekomen! Over twee weekjes ga ik naar Nederland ;-) haha.
Ik heb geen idee hoe duur het ijs hier is! Ik eet hier voornamelijk gezond en dus geen ijs (het was de eerste keer dat ik überhaupt ijs at).
Als je minder bier wilt drinken moet je gewoon langzamer drinken en max 2 per dag (daar mee beginnen dan)! Of je neemt Amstel light of 0% alc (of 2%, hoe minder hoe beter). In één fles bier zit al zeker 120 kcal!!! Als je daar al 5 van drinkt zit je al op 600kcal!!! Das best veel haha. Miss heeft Tamara nog wat aan toe te voegen :P gut wat weten wij toch veel over voeding.
Anyway... de Spanjaarden vallen nu best wel mee hoor en ik heb strakjes Export Marketing als tentamen! Ik ben benieuwd. Ik zal de vragen wel weer door elkaar gooien.
Liefs,

Tamara

In bier zit natuurlijk een bepaalde hoeveelheid alcohol, en een gram alcohol telt voor 7 calorien. Als je nou overdag wat meer beweegt, kan je bier blijven drinken, maar je moet ervoor zorgen, dat de calorien die erin gaan en de calorien die je verbrandt in balans zijn. Je verbrandt al calorien als je alleen maar zit, maar met een grote hoeveelheid bier op een dag, gaat dat niet voldoende wezen. Inderdaad, light bier drinken kan wellicht helpen, maar ook biervrije dagen (of beter gezegd, alcohol vrije dagen ) Zogenaamde BVD of AVD. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat het voor jou moeilijk is, zeker nu je Koekiedeeg tot je beschikking hebt bij de yakimono. Wat je ook zou kunnen doen, is 5 dagen per week naar de sportschool gaan, en werken aan je spieren, op die manier gaat je metabolisme omhoog, en voel je je weer lekkerder in je vel!
OLE:D

Tamara

@ marianne, hoe ging je tentamen? Any results?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!