mariannevanriet.reismee.nl

Hoe We Culinair Bezig Zijn, Ik Er Een Verslaving Bij Krijg & We Een Echte HuisMus Hebben!

De afgelopen twee weken waren erg gezellig, al heb ik niet veel meegemaakt. Het was een culinaire, internationale week. We hebben spaghetti gekookt en 3 Italianen hebben mij feedback gegeven... het was lekker alleen was de spaghetti overcooked! Ik wist niet eens dat dat kon, maar goed... maakt mij het uit haha. Moeten ze me maar niet laten wachten hoor. ;-) Ze vonden het ook raar dat er zo veel groente in zat en er zat zelfs ananas in! Dat kennen ze niet in Italië, maar verder vonden ze het erg lekker.

Manä rakastan sinua

De beide zaterdagavonden hebben we bij Henna gegeten - een aardig Fins meisje dat volgens Jessica erg veel van mij weg heeft. Ze is ontzettend netjes, wil het liefst alles alleen doen en gaat zelden uit tot later dan 2 uur! Erg fijn. De eerste zaterdag hebben we bij haar wortelsoep gegeten met broodjes uit de oven en vegetable steaks die Jess en ik erg lekker vonden. Als toetje hadden we bananentaart met chocolade - die ik minder lekker vond, maar ik houd gewoon niet van dat soort gerechten. De rest van de avond hebben we het heerlijk gehad en het verbaasde me dat er ook nog normale mensen waren hier in Oostenrijk. We hebben even lekker zitten klagen over de ISers in ons huis (IS = Irritante Spanjaard) en we hadden erg veel medeleven.

De tweede zaterdag aten we French Fries, hamburger - en voor mij weer vegetable steaks hmm - en een salade ala Jessica en Marianne, die ook erg goed in de smaak viel. Ik ben erachter gekomen dat er ook normale mensen hier in Krems zitten die niet alleen maar uit willen, maar het ook leuk vinden om gezellig een filmpje te kijken.

Ik ben gezwicht voor... The Twilight!!! Am deeply ashamed

Ik heb het een aantal jaar weten te rekken, maar Jessica heeft me dan nu toch weten over te halen om de eerste film van Twilight te zien en... tja... ik kon niet langer weigeren. Op een woensdagavond zijn we naar Kim, een Duits meisje, gegaan om in haar kamertje - die ze overigens deelt met haar Mexicaanse ex-vriend... ja ja - de eerste van de (volgens mij) 4 films te gaan kijken en... ik ben verslaafd!

Als Fischergasse Bewoonster Wil Ik Welkom Heten, onze Nieuwe Bewoner: Huis Mus

Jessica en ik zaten net heerlijk te genieten van een middagje Coyote Ugly - blijft een heerlijke film... we vroegen ons net af of wij misschien ook niet in zo'n bar moesten werken, dat levert best wat geld op - en te discussiëren over het feit dat onze blogs zo saai zouden worden deze week toen ik onderweg naar de toilet Thomas met een bezem in zijn handen aantrof. Ik keek hem enigszins bevreemd aan - ik bedoel... dat hij een bezem in zijn hand houd is al vreemd genoeg... alleen Nederlanders maken schoon toch? - maar dat hij er ook mee naar boven wees sloeg alles! Misschien wilde hij het plafond vegen? Tja, je weet maar nooit, als je niet vaak schoon maakt weet je natuurlijk ook niet hoe het moet. Ik heb diepe medelijden!

Anyroad... Thomas was niet aan het schoonmaken - hoe kon ik ook zo dom zijn, zucht - maar hij was bezig een heel lief klein vogeltje het huis uit te jagen. Een musje had zich bedacht dat het hier binnen veel leuker was! Fischergasse = Party House... dus waarom zou hij als mus niet welkom zijn?

Met veel lol hebben we het beestje naar buiten proberen te jagen, maar het lukte niet. Op een gegeven moment was ik het zat en heb wat vogelvoer in het raamkozijn gezet in de hoop dat hij naar buiten zou vliegen, maar na een uur zat hij er nog. Ik hoorde geklop aan de deur en toen niemand reageerde op mijn 'yeah' deed ik de deur maar open. Ik keek Thomas aan, want die stond weer in de woonkamer en hij riep iets, maar ik had te laat door wat het was want ik hoorde een flink geklapwieker naast mij. Daarna hoorde ik een gil - die van mezelf bleek te zijn - en het arme beestje vloog richting Thomas.

Na in totaal 3 uur - het arme beestje was bekaf - vloog hij zelf weer naar buiten. Nieuw fobie: Huismussen!

Verder deze week hebben we nog beleefd:

Dinsdag: zijn we wezen poolen! Jessica hebben 2 keer gewonnen: in 1 spel!!! Onze blije Italiaan mikt vrolijk de zwarte bal in een gat - hij dacht dat dat mocht - en toen we de blauwe bal maar als nieuwe zwarte bal hadden aangewezen, mikt hij deze er daarna ook nog vrolijk in! Maar lol hebben we wel gehad.

Vrijdag: wandeling langs de Donau gemaakt. Heerlijk

Zondag: uitgevonden waar RKK voor staat. Niet Rooms Katholieke Kerk, maar Rooms Koude Kerk! We zijn met Angela meegeweest naar een dienst van haar kerk. Het gebouw was prachtig, in barok stijl, maar het was ook in Barok temperatuur want het was verschrikkelijk koud!

Planning deze week:

Maandag: presentatie [Engels] & toets [Spaans] (at the same time!) Dit was natuurlijk vandaag! De toets was nog pittiger dan Jess en ik gedacht hadden, maar we hebben hem wel gehaald en voor de presentatie hadden we een 8,5! Dus dat is 40% van ons eindcijfer! In Tha Pocket zou ik zeggen!!!

Dinsdag: etentje hier in Fischergasse > Vandaag inkopen gedaan bij de Lidl! We gaan wraps met heeeel veel groente maken!

Woensdag: etentje bij onze landgenoot in Krems

Donderdag: leren, leren, leren

Vrijdag: presentatie [Duits] & toets [Duits] (at the same time as well!) & NAAR NEDERLAND!!!

Weekend: Weer in Nederland!

Reacties

Reacties

Marlies

Geniale blog Marianne zoals altijd! Hahaha en compliments aan Jessica dat ze je eindelijk aan de Twilight heeft gekregen!

Geniet ervan,

Liefs uit België
(PS: Spanjaarden zijn overal irritant)

Henk

Bonjour Marianne!

Leuk om weer ff up to date te zijn over je avonturen in Oostenrijk(zo mag ik het wel noemen toch?) Ik had laatst ook een tentamen Spaans, heel erg moeilijk maar net als jullie gehaald. En ik ben het met jou en Marlies eens betreft te Spanjaarden hahaha! Succes nog en gr aan Jessica.

Henk

Jessica

Ja, ik mis dat arme beestje nog steeds =(.
Jammer dat we hem niet konden houden.

Weer heerlijk geschreven meis! Ik hou van jou verhalen.

Liefs het meisje van 5 deuren verder

Jessica

Of ... is het jouw verhalen?
OEPSIE!

Els

Heee Marianne,

je raad het nooit.. maar ik ben ook om dankzij Femke. Whaha. Ik heb het eerste boek bijna uit, en als dat zover is gaan we de film kijken:D Stiekem toch wel leuk he, na al die verhalen.

Dikke kus(K)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!